perjantai 27. syyskuuta 2013

Perusasioita

Jaanaba haastoi kaikki Koli-viikonloppukamunsa tällaiseen mukavaan kyselyyn oman elämän perusasioista. Pakkohan näin kivaan haasteeseen on vastata :)


Laukku - melkein joka päivä käytössä Marimekon olkalaukku. Näitä on ollut minulla jo useampi peräkkäin - eri sävyä. Saman sarjan kevyempi versio on bilekäytössä ja isompi sitten kesällä uimarantakassina.

Lompakko - ennen vanhaan aina nahkainen, mutta nyt halppisversio kankaisena ja on kestänyt paljon paremmin kuin nahkaiset. Minulla lompakkoon on sovittava miljoona erilaista korttia

Aurinkolasit -urheiluaurinkolasit, Erätukun mustat lasit arkeen, Lindexin isot aurinkolasit. Kaikki kovassa käytössä tänä kesänä.

Korut - kaulassa kultaketju joko paksumpi tai ohuempi, korvissa kultaiset korvikset. Juhliin valitaan korulaatikosta sitten jotain muuta.

TV - meidän olohuoneessa töröttää vielä juniorin telkkari, jota olen katsonut tänä vuonna noin viisi kertaa. Kun telkkari lähitulevaisuudessa muuttaa juniorin kanssa meiltä pois, täytyy vakavasti harkita oman television ostoa.

Kännykkä - minä nautin työnantajan kännykkäedusta eli minulla on työnantajan känny Nokian  E7, joka on myös henkilökohtaisessa käytössä. Erittelen omat ja työpuhelut, mutta käytän samaa luuria.

Kengät - kaikkeen lähtöön on oltava erilaiset kengät, mutta samathan ne aina vain on jaloissa.

Tennarit - en omista, mutta haaveilen Crocs- tai Reino-tennareista.

Farkut - käytän aina työvaatteina. Ongelmana on sopivien löytäminen ja niiden sovitus.

mp3 - mikä se on? :) En ole tähän päivään asti tykästynyt siitä, että minun korviini laitettavista pienistä pampuloista tulee äänet minun korviin. Olen joskus kokeillut, mutta ei ole ollenkaan minun juttu.

Tietokone - minulla on vielä pöytäkone. Odotan milloin tämä sanoo työsopimuksensa irti, koska se on käytössä melkein joka päivä useamman tunnin. En tulisi toimeen montakaan päivää ilman tietokonetta.

Meikit - niitä pitää olla varoilta. Juhliin laitan jos laitan, mutta kyllä ovat meikäläiselle ihan turhaa tavaraa. Maailmasta voisi ensimmäisenä hävitä meikit, eikä se heilauttaisi minun elämää mitenkään.


Kasvovoide - Dermosilin tuotteita olen käyttänyt yli kaksikymmentä vuotta ja käytän edelleen. Minä en ole mikään takinkääntäjä monessa asiassa.

Deodorantti - Dermosilin tällä hetkellä sekin. Deodorantin suhteen minun kainalot ovat olleet aina kranttuja. Vain harvat merkit käyvät. Jos ja kun sellainen löytyy, sitä sitten ostetaan ja ostetaan ja ostetaan ja....

Hammastahna - vihreetä (=minttu) Pepsodenttiä sen olla pitää.

Shampoo / hoitoaine - no arvatkaa! Vastaus on Dermosilin tuotteet.

Saippua - ja sama vanha virsi vain jatkuu...Dermosilia :)

Tuoksu - se on ollut jo pitkään sinistä Lauraa.

Mineraalivesi - jos juon vettä, on se ihan talousvettä jonka tuotannon aika hyvin klaaraan kotimaisemissa työn puolesta.

Viini - valkkari maistuu ja mieluummin puolikuivana.

Drinkki - viime vuosina olen yrittänyt olla ottamatta drinkkejä, koska niistä tulee paha elämä ja humala :) Mutta kun on miesvaltaisella alalla ja vielä rakennuspuolella töissä, niin siellä on omat lainalaisuutensa. Miesten kanssa juhliessa on pakko osata myös ryypätä. Olen yrittänyt tehdä tätä sivistyneesti. Näitä pippaloita ei tosin ole kuin muutaman kerran vuodessa, onneksi!

Lei - olen siirtynyt viime aikoina vatsaongelmien takia melkein yksinomaan kauraleipään aikaisemman ruisleivän sijaan. Aito kauraleipä on kyllä hyvää.

Ruoka - en hallitse ruuan laittoa enkä tykkää siitä yhtään. Sitä varmaan mennään samoilla eväillä enkä myöskään passaa junioria ruokajutskissa. Hän saa laittaa omat ruokansa, jos ei satu tilannetta, että olen laittanut jostakin syystä ruokaa ja juniori sattuu samaan aikaan olemaan kotona ja ruuan tarpeessa.

Jäätelö - jäätelöä syön ja tykkään. Sellaiset keksijäätelöt ovat hyviä, koska nautin yleensä jäätelön kahvin kanssa.

Karkit - nykyisin ei tee mieli enkä osta.Suklaa ainoa poikkeus, mutta sitäkin nykyisin käytän oikeastaan ainoastaan energiapatukoissa.

Lakanat -  Pussilakanat ja tyynyliinat Marmekkoa, aluslakanat Hobby Hallista.


Kampaaja - Niinivaaran Salonki noin neljä - viisi kertaa vuodessa.

Alusvaatteet - sportatessa urheiluun tarkoitettuja ja muuten ihan perus.

Päivälehti - Karjalainen joka aamu aamupalan osana

Lehti - Juoksija, Pyöräily + Triathlon, Novita elikkä harrastuksiin liittyviä lehtiä. Minulle tuli Anna-lehti monta vuosikymmentä. Lopetin sen tilauksen, kun en joutanut lukemaan viikoittain ilmestyvää lehteä, vaikka muuten tykkäsin lehden sisällöstä. Eipä ole tullut minkäänlaisia vieroitusoireita.

Sänky - 120 cm leveä runkopatja.

T-paita - käytän jatkuvasti  pitkä- ja lyhythihaisia sekä hihattomia yleensä yksivärisiä. Urkkateepparit on sitten teknistä kangasta ja niitäkin löytyy kaikkia hihapituuksia. Nekin ovat pääsääntöisesti yksivärisiä.

Haastan seuraavat blogit: Treeniä hietikolla, Treeniä, traumoja ja trikoita, Kunnonkohottajan sporttiblogin, Hiilaritreenit ja Triangaa ja astangaa. Olkaa hyvä ja ottakaa mukaanne, jos kiinnostaa :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti