lauantai 21. syyskuuta 2013

Pk:ta kesken kaiken


Vaikka osa treenaajista on jo offseasonilla tai viettäneet sen, niin minulla on vielä kisakausi kesken. Kahden viikon päästä on edessä vielä Vaarojen 15 kilometriä, joka tosin vedetään ilman herkistelyä. Koutsin kanssa päättyy myös ensimmäinen jakso valmennusta lokakuun alussa, jonka jälkeen meinasin viettää vajaan kuukauden offin. Treeniohjelmaan on jo nyt buukattu pk:ta ja salitreeniä talvea ajatellen. Suunnitelmissa on, että offilla käydään koutsin kanssa läpi minun ruokailuja. Niitä olen jo kirjannut parina päivänä ruokapäiväkirjaan. Valmennus jatkuu toivottavasti marraskuun alusta taas täysillä.
Minun treeniohjelmassa oli viime sunnuntaina pitkä pk-treeni, mutta se meni harakoille päivystyksen (= työn teon) takia. Samoin missasin maanantain treenin työn teolle. Torstaina oli ensimmäinen ilta, jolloin ei tarvinnut höntyillä työn merkeissä. Silloin läksin tekemään pitkää pk-lenkkiä sauvakävellen ja välillä hölkkäillen. Suuntasin tuttuihin Repiskan maastoihin, mutta otin siellä suunnan poluille. Tosi kivaa mennä välillä soratietä, Repsikan latupohjaa, polkuja, heinittynyttä latupohjaa ja ihan himppasen myös asfalttia.



Olin ostanut edellisenä viikonloppuna uudet Salomonin maastojuoksukengät ja uudistin ne torstain maastopoluilla. Mutta uudet kengät ovat tosi jäykät eikä niissä ole vaimennuksia, joten sain isot varpaat ja toisen jalan jalkapohjan kipeäksi. Samoin sauvakävelystä kipeytyivät penikat. Onkohan tuo penikoiden kipeytyminen vain jalkojen tottumattomuutta reippaaseen kävelyyn? Tänään tsekattiiin koutsin kanssa kenkiä ja huomisen testilenkille taidan laittaa koutsin ehdottamat nastat alle. Saas näkee, miten toimivat niissä maastoissa.




Ostin muuten Lidlin juoksukengät kaupunkilenkkareiksi. Olen pitänyt noita nyt aika paljon ja toimivat ihan hyvin. Eikä kengät olleet ainakaan hinnalla pilattu!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti