maanantai 21. huhtikuuta 2014

Usko itseesi!

Areenan treenit Karon ja Sinin kanssa (kuva by Sini)
Viime viikkoina olen käynyt taistelua itseni kanssa muutamasta asiasta. En millään meinaa sisäistää omaa kehittymistä. Tarvitsen aina mustaa valkoisella ennen kuin menee tajuntaan se mitä minä osaan ja mihin minä pystyn. Lauantaina oli vuorossa neljäs juoksutesti 5 x 1000 m. Ensimmäisen juoksin viime vuonna kesäkuussa, kun aloitin Sinin tallissa. Toisen ja kolmannen juoksin marra- ja helmikuussa Areenalla. Lauantain juoksu tehtiin keskuskentän mondolla. Kun olen mennyt juoksutesteihin, en ole koskaan ajatellut, että parantaisin edellistä testitulosta. Vaan olen vain mennyt tsekkaamaan, onko juoksutulokset parantuneet. Jokaisella kerralla tulokset on parantuneet. Kun saan ensi viikolla testitulokset, tiedän tämän hetkisen tilanteen juoksuvauhtien suhteen. Eniten minulla teettää henkisellä puolella töitä uskoa itseeni juuri juoksun suhteen.
Olen tähän mennessä juossut oikeastaan kaikki juoksut testejä lukuunottamatta mutu-tuntumalla. Väitin kiven kovaan Sinille, ettei minun Polarista näe edes vauhteja, kun olen ne tähän asti aina vain skipannut, kun en ole niitä tarvinnut. Nyt on ensimmäistä kertaa treenikalenterissa ollut juoksuharjoitteita, joita pitäisi juosta tietyllä vauhdilla. Hirveä ylitettävä muuri taas edessa. Onko minusta siihen? Tiedän, että treenit on suunniteltu juuri minulle sopiviksi ja niissä on otettu huomioon minun oma tasoni ja sen kehittäminen pienin askelin tiettyyn päämäärään, jonka olen itse määrittänyt. Nyt puuttuu vain se usko sen saavuttamiseksi!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti