sunnuntai 22. joulukuuta 2013

Pohkeet, penikat, päkiät...


Tiistaina tein salilla triathleetin lihaskestävyystreenin. Moni liike on minulle uusi ja tavallaan vasta harjoittelen liikkeitä tangon ja kepin avulla. Tästä huolimatta keskiviikkona iltapäivällä alkoi aika hurjat lihaskipuilut pohkeen yläosasta polvitaipeet mukaan lukien ja jatkuen takareisiin. Pohjekipuilun taltuttamiseen käytän usein itse neulomia villasukkia, jotka lämmittävät kipuilevia lihaksia.


Torstaina oli vuorossa pitkä sauvakävelylenkki. Olen manannut syksyllä ostamani Salomonin talvijuoksukengät suohon ja olen ne jättänytkin niin sanotuiksi kaupunkilenkkareiksi. Mutta kun ne kuitenkin ovat märässä talvikelissä parempi vaihtoehto kuin Asicsen normaalit juoksukengät, niin pistinpä ne sitten sauvakävelylenkille. Perjantaina sain tuntea kenkien väärän valinnan penikoissa. Penikkakipuilujen hoitoon olen käyttänyt viime aikoina saunahierontaa. Täsmähieronta on auttanut penikkavaivoihin ja lyhentänyt kipujaksoja. Saunassa hieron joka kerta myös pohkeet ja reidetkin.


Tiistain ja perjantain salitreenissä minulla oli ekaa kertaa jalassa Fivefingersit. Olen skipannut niiden käyttöä tähän asti, mutta nyt ajattelin kokeilla niitä salilla. Tiistain hyvän tuntuman jälkeen laitoin ne vielä perjantain salitreeniinkin. Mutta lauantaina pitkän juoksutreenin jälkeen tunsin oikean jalan päkiässä kipuilua. Mietin mistä moinen voi johtua ja silloin yhdistin sen Fivefingerseihin. Olisihan se pitänyt muistaa, että jalat totutellaan vähitellen  uusiin erilaisiin kenkiin! Sain Sini-koutsilta ohjeen pyöritellä kipeää jalkapohjaa golfpallon päällä. Minulla piti olla golfmainospalloja, mutta en niitä eilen löytänyt. Mutta ei mitään hätää, minulta löytyi vuolukivimuna ja sillä olen nyt antanut hoitoa kipuilevalle päkiälle. Huomenna on onneksi vuorossa lepopäivä, joten pientä breikkiä tiedossa vaivojen paranteluun.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti